Google, yeni sosyal ağ ile Facebook reklamının peşinde:
Wave adlı sosyal ağ denemesiyle aradığını bulamayan firma, Google+ adlı yeni hizmetiyle Facebook'un 1,2 milyar dolarlık reklam pastasından pay almayı hedefliyor
Kullanıcıların merakla beklediği yeni sosyal ağ Google+ bu hafta içi tanıtıldı. Kısa bir süre için davet sistemiyle çalışan sosyal ağ, kolay paylaşım özellikleri kadar, hızlı çalışması ve her yerden kolayca erişilebilmesiyle de, uzmanlarca bu alandaki en büyük isim olan
Facebook'a güçlü bir rakip olarak gösteriliyor. Hatta, Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg de şimdiden Google+ içerisinde bir profil oluşturmuş durumda. Ancak, Google yetkilileri bu hesabın henüz Facebook tarafından onaylanmadığını belirtiyorlar.
Facebook'un şu anda 600 milyon üyesi bulunuyor ve her üye mayıs ayında ortalama 375 dakikasını sitenin başında geçiriyor. 2010 yılında ABD'de toplam 1,21 milyar dolar reklam geliri elde eden firma, böylece online reklam pastasının yüzde 5'ine hakim oldu. Bu reklam geliri Google'ın 2010 yılındaki 6,81 milyar dolarlık reklam gelirinin yaklaşık beşte birine denk düşüyor.
ARAYÜZ APPLE'IN TASARIMCISINDAN Görünümü Facebook'u andıran Google+, 'Çevreler', 'Konular' ve 'Videoyla sohbet odaları' ana başlıkları dikkat çekiyor. Çevreler içerisinde tüm arkadaşlar kolayca gruplanabiliyor ve kimle neyi paylaşacağınız belirlenebiliyor. Facebook'un zorlu gizlilik ayarları sonrasında bu
yaklaşımın kullanıcılarca tutulması bekleniyor. Konular içerisinde videove makaleler bulunabiliyor. Video sohbet odalarında ise görüntülü sohbet edebiliyorsunuz. Oldukça sade arayüzüyle dikkat çeken Google+'ın arayüzünü hazırlayan ekibin başındaki isim de dikkat çekici. 2005 yılı sonunda Google'a katılan Andy Hertzfeld, 1979 yılından bu yana Apple'da çalışıyordu ve Macintosh bilgisayarların tasarımcılarından birisi olarak tanınıyordu. Google+, özellikle sayısı 275 milyonu aşan Gmail kullanıcılarınca hemen kullanılmaya başlanabilecek.
Google+ neden tutacak? DAHA hızlı çalışıyor, Google'ın tüm ağlarınca destekleniyor ve sade bir arayüzü var. Ayrıca insanları gruplara ayırarak paylaşımların sadece istenen kişilerce görülmesi kolaylaştırılmış. Elbette mobil uygulama desteği ve anında resim, video gibi içeriklerin yüklenebilmesi de
popülerliğini artıracak.
Wave neden başarısız oldu? Google daha önce de bir sosyal ağ denemesinde bulunmuştu. Wave adlı ağ,karmaşık arayüzü ve Google ağındaki diğer sitelerden yeterince tanıtılmadığı için anlaşılamadan kapatıldı. Ancak bunun arkasında reklam mesajları gönderen kullanıcı çokluğu, yüklenme süresinin uzun olması ve çok fazla mesaj gelmesi vardı. Kullanıcı profillerine yeterince ağırlık verilmemesinin de geniş bir kullanıcı ağına ulaşmasını engellediği konuşuldu.